Saturday, May 14, 2011

L.E.L.A.K.I bila perasaan sayang kau itu menyeksa hidup si P.E.R.E.M.P.U.A.N untuk apa makna S.A.YA.N.G itu??


Entri serius ni. Aku sedih la tengok kaum sejenis aku menangis. Aku ni dah la tak reti pujuk. Aku kesian, tapi aku bukan doktor pakar cinta yng pandai nak selesaikan masalah cinta orang lain.

Cuma pesanan kepada lelaki, bila cara kau mencintai itu menyakitkan wanita, 2 pilihan je yang boleh kau buat untuk kembalikan kebahagian wanita itu. Itu pun kalau kau betul sayang wanita itu lah.

1) Cuba tukar cara mencintai dan menyayangi kau tu kepada cara yang lebih menyenangkan hati wanita. Beri dia kebahagian sebelum kau nak menagih kebahagian daripada dia. Memberi dengan keikhlasan itu lebih mudah untuk di terima daripada paksaan bukan?

Atau pilihan kedua;

2) Lepaskan wanita itu. Jangan seksa hidup dia lagi. Bebaskan jiwanya. Mencintai bukan untuk menyakiti.

Cinta perlu pengorbanan, kesabaran dan kepercayaan..

Sekian entri mood jiwang aku sudah keluar.....

No comments:

Post a Comment