Wednesday, July 6, 2011

Diam aku BUKAN tanda aku kalah


Sebenarnya, ikutkan hati...
lambat lagi aku nak update blog..
Tinggal blog sunyi sepi tanpa pengunjung..
Bosan..sakit...perit...kecewa..
makan dalam2..hmm..keje update je..
entri emo daripada aku..

Aku sebenarnyee, dah tak tau
nak membalas macammana..
Bila aku diam, makin menjadi2 perangai dia..
Cukup2 la aku dah maafkan perbuatan kejam dia..
Aku tutup mata...aku sendiri tahan derita..

Tapi, bila aku diam..aku usha dari jauh..
dia pijak aku sampai leper..
Kenapa perlu macam tu??
fitnah sana..fitnah sini..
Kalau ikut kezaliman aku..
Aku jaja je cerita dia biar semua orang tahu..
biar semua kawan tahu perangai dia..

Tapi..aku tak sanggup buat macam tu..
Sebab aku pun ada rasa belas kasihan..
Kalau dia buat benda ni dekat org lain,
Aku pasti..dia tak kan gah dengan fitnah+penipuan dia..
Tuduh aku sana sini..hmm..aku diam ja..
Tapi, aku diam bukan bermakna aku suka apa dia buat..

Aku selalu ingat macam ni..
Setiap apa yang kita buat..
baik atau jahat, mesti ada pembalasan..
kalau bukan hari ni, mungkin esok..
kalau bukan esok, mungkin nanti..
kalau bukan nanti..di akhirat,
kita takkan lari..aku selalu pegang macam tu..

Hmm..aku teringat ayat dalam kitab tu kata..
Allah tu takkan menguji hamba dia
kalau hamba dia tak mampu nak hadapi..
(betulkan aku kalau salah).
Tapi, aku dah tak tahan.. aku boleh sabar ja..
pandang dari jauh perbuatan dia..
aku senyap..

Aku tengok ja permainan dia..
masa dia buat kekejaman dekat aku..
Aku maafkan..dan siap bagi jalan nak perbetul..
Kenapa aku terlalu baik sgt dengan manusia macam ni??
hmm..sebab aku fikir..itu kawan...
tapi..terlalu banyak sgt dia buat dekat aku..

kalau la dorunk tahu hal sebenar..hmm..
hmm..help me...help me....
T-T

No comments:

Post a Comment